STRATEGIE & concept

de basis voor verhalen

Verhalen zijn het meest effectief als je ze strategisch inzet, op organisatie- en campagneniveau. Hierdoor komen de kernwaarden en boodschappen van je organisatie systematisch naar voren in alle communicatie. Dat zorgt voor herkenbaarheid, doelgroepen gaan je merk onthouden!

Communicatieplan

Een goed strategisch communicatieplan is een voorwaarde voor goede content. Dit zorgt dat je precies weet wat je wel wilt vertellen en wat niet. In een communicatieplan bepaal je meetbare doelstellingen, doelgroepen, kernboodschappen en het beschikbare budget. Ook hoort er een contentstrategie en -planning bij. VerhalenBrein ontwikkelt samen met jou een sterke strategie en zet die helder op papier. Dit is een uitstekende basis voor verhalen die raken.

Contentstrategie

Met een contentstrategie zorg je het hele jaar voor relevante content (blog, video, podcast etc.), die je doelgroep graag leest, bekijkt of beluistert én deelt. VerhalenBrein legt in de contentstrategie de uitgangspunten voor deze content vast: wat zijn de kenmerken van de doelgroepen en welke media passen hierbij? Wat vinden zij interessant? Hoe blijven ze geboeid? En welke meetbare doelen zijn realistisch? Hier hoort ook een contentplanning bij, zodat voor langere tijd vaststaat wat je wanneer gaat vertellen.

Concept

Campagnes kunnen onderdeel zijn van een contentstrategie. Hiermee breng je een bepaalde periode een specifiek thema, product of dienst extra onder de aandacht. Misschien wil je het bewustzijn over een bepaald thema vergroten of een nieuw product of nieuwe dienst lanceren. Of geld ophalen voor een specifiek doel. VerhalenBrein helpt graag met een slim en creatief idee, dat aansluit bij wie je als organisatie bent en wat je wilt bereiken.

Contact

Wil je meer weten over de diensten van VerhalenBrein? Of een offerte aanvragen? Laat hieronder een bericht achter en ik neem zo snel mogelijk contact op.

14 + 15 =